Osvrt na prekrasno putovanje Provansom

OSVRT NA PREKRASNO PUTOVANJE PROVANSOM

Francuski klub Varaždin inicirao je putovanje prekrasnom Provansom od 22. – 26. lipnja 2016. godine. Na put je krenuo  pun autobus zainteresiranih putnika u želji da otkriju taj dragulj divne Francuske. Provansa, što reći? Ne bi bilo dosta da popunimo jedan papir A4 formata,a  vjerojatno ni cijela knjiga. Možete čitati o Provansi, gledati dokumentarce , no vidjeti Provansu je nešto sasvim drugo, jedno divno , nezaboravno iskustvo. Regija koju smo posjetili zove se Provence – Alpes – Côte d’Azur. Krenuli smo s posjetom i razgledom Nice, biserom Azurne obale, prošetali prekrasnim trgom Massena, uskim uličicama Stare Nice i posjetili Brdo iznad Nice gdje je nekada bila utvrda , a danas prekrasan vidikovac na Zaljev anđela. Sljedeći dan uputili smo se ka gradu Aix – en – Provence i vlakićem upoznali nekadašnji glavni provansalski grad, grad  predivnih fontana i prekrasnih avenija s jednom od najljepših katedrala Provanse koju smo upoznali šećući njenim interijerom i diveći se jednom vrhunskom remek djelu arhitekture. Put smo nastavili prema romantičnom Arlesu, gradu na rijeci Rhoni koji je oduševio brojne putnike. Tako divan grad prepun rimskih ostataka, Arene, kazališta, rimskih termi, podzemnih galerija…Grad u kojem je V. Gogh proveo dio svog života i u kojem je slikao neke od svojih slavnih slika. Prošetali smo divnom šetnicom uz rijeku Rhonu i nastavili put prema regiji Languedoc Rousillon gdje se nalazi grad Nimes. Poput Arlesa i Nimes je poznat po Areni, ali i najočuvanijem rimskom hramu Maison carré. Prošetali smo Nimesom, upoznali divne vrtove de la Fontaine, fotografirali ljepoticu Arenu i  vrlo očuvan Maison carré te se puni dojmova smjestili u hotel. I zatim je slijedio dan posvećen onome što je Provansa sa razglednica. Vožnja slikovitim predjelima prema Saint  Rémy de Provence čiji su pejzaži privukli i velikog Van Gogha. Posjetili smo romanički samostan Saint Paul ujedno i psihijatrijsku bolnicu u kojoj je V. Gogh proveo nešto više od jedne godine na liječenju. Prošetali smo divnim klaustrom, vrtovima i poljima lavande, razgledali njegovu sobu i divili se pogledu s njegova prozora – nešto fantastično i nezaboravno. To je ta Provansa koja je privlačila umjetnike, pisce, pjesnike koji su se tu trajno nastanjivali ili joj se uporno vraćali pronalazeći inspiraciju za danas vrlo poznata remek djela. Kratko smo fotografirali dva najočuvanija spomenika iz rimskog razdoblja starog grada Glanuma i nastavili vožnju prema divnom , romantičnom Les Baux de Provence , gradiću na stijeni koji nas je očarao. Prošetali smo uskim uličicama i odlučili posjetiti i ruševine Starog grada s prekrasnom panoramom, prikazom srednjovjekovnih mašina i vrlo zanimljivom izložbom M. Chagalla. Vrlo blizu nalaze se mlinovi koji se povezuju s piscem Alphonsom Daudetom, pa smo iskoristili priliku zaustaviti se , fotografirati i prisjetiti se jednog lektirnog djela PISMA IZ MOG MLINA. A onda je slijedio taj čuveni Avignon u kojem smo proveli 4 sata, a da smo mogli više ostali bismo jer je divan. Prekrasan most St. Bénézet, veličanstvena Papinska palača, divni vrtovi s pogledom na Rhônu, uličice pune dućana, suvenirnica, restorana – isplatilo se. I kao šečer na kraju navečer smo se zaustavili diveći se akvaduktu iz doba Rimljana koji je pod zaštitom Unesca, Pont du Gard – kakav divan završetak dana. Toliko doživljaja za jedan dan i sve jedan ljepši od drugog. No ovo nije kraj, tek je gotov treći dan. Četvrti dan je bio poseban i posvećen samom ušću rijeke Rhône. Posjetili smo čuveni Camargue, deltu rijeke Rhône i predivno turističko mjesto prepuno tradicije Saintes Maries de la mer , poznato kao mjesto hodočašća Roma svetoj Sari. Pogledali smo krasnu crkvu i uputili se na krstarenje Malom Rhônom i doživjeli pravi Camargue poznat po rančevima, kaubojima, bijelim konjima, crnim bikovima, flamingostima, poljima riže  i solanama. Ostali smo još malo u samom mjestu nakon predivnog doživljaja broda i nastavili vožnju prema Saint Maximin   gdje  se nalazi crkva u kojoj se čuva relikvija Marije Magdalene koju smo razgledali. Nastavili smo vožnju prema Cannesu i nakon smještaja u hotel proveli smo divnu večer u centru Cannesa u kojem je taj dan bilo nebrojeno puno događanja. Dodjela nagrada najboljim oglašivačima u samoj Festivalskoj palači, rock koncert na rivi, utakmica Hrvatska – Portugal na terasama kafića…Popeli smo se na  brdo Suquet , najstariju četvrt Cannesa s prekrasnim pogledom na luku prepunu jahti , na slavnu Festivalsku palaču i na divne plaže. I tako diveći  se pogledu na Cannes  ostali smo večerati u najživopisnijoj četvrti Cannesa podno Starog grada. I tako je završio dan četvrti. A zadnji dan smo posvetili kažu najljepšem selu Provanse, Saint Paul de Vence. Prošetali smo utvrđenim selom uz bezbroj prekrasnih pogleda na sve strane. Šetali glavnom ulicom prepunom umjetničkih galerija, razgledali crkvu, kapelicu koju je uredio  belgijski suvremeni umjetnik Folon, obišli mali povijesni muzej voštanih figura, prošetali  prekrasnim grobljem na kojem je pokopan M. Chagall. Nažalost nakon 2 sata boravka u predivnom okruženju morali smo krenuti natrag kućama prepuni dojmova možda i najljepše regije Francuske. Provansa je doista  prekrasna i ona je definitivno nešto što se barem jednom u životu treba posjetiti.